چه در حال افتتاح یک آرایشگاه جدید باشید و چه در حال بازسازی داخلی آرایشگاه فعلی خود هستید، باید زیبایی شناسی مغازه خود و اهدافی را که برای طراحی و چیدمان داخلی در نظر دارید تعیین کنید.

خوشبختانه، شما به جای مناسب آمده اید. در این مقاله، تمام جنبه‌های طراحی آرایشگاه شما، از جمله چرایی طراحی، زیبایی‌شناسی متفاوت آرایشگاه، بهترین رنگ‌بندی آرایشگاه، دکوراسیون و شخصیت، گزینه‌های ذخیره‌سازی، نکات طراحی برای آرایشگاه‌های کوچک و برنامه‌ریزی بازسازی را مورد بحث قرار می‌دهیم. چه یک فضای داخلی آرایشگاه ساده و کلاسیک را ترجیح دهید یا تجربه یک آرایشگاه لوکس را تصور کنید، همه چیز با روشن شدن اهدافتان شروع می شود.

چرا طراحی خوب آرایشگاه مهم است؟
در حالی که کار عالی آرایشگاه شما و خدمات قابل توجه مغازه شما به مشتری عوامل تعیین کننده بزرگی در شهرت آرایشگاه شما خواهد بود، طراحی فضای شما نیز نقش مهمی ایفا می کند. در حالی که ضرب المثل “کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید” بسیار رایج است، مشتریان احتمالی به احتمال زیاد قبل از تصمیم به بازدید از فروشگاه شما از روی ظاهر آن قضاوت می کنند. مشتریان فعلی شما نیز از آرایشگاه با طراحی زیبا قدردانی خواهند کرد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا طراحی برای موفقیت یک آرایشگاه بسیار مهم است:

طراحی خوب و زیبایی شناسی قوی مشتریان را جذب می کند.
طراحی آرایشگاه شما می تواند نام تجاری شرکت شما را بیشتر نشان دهد.
آرایشگاه هایی که به زیبایی طراحی شده اند، استعدادهای بیشتری را جذب می کنند.
تجربه مشتری و استعداد با طراحی عالی افزایش می یابد.


فضای داخلی آرایشگاه مدرن با صندلی های آرایشگری مشکی و ایستگاه های آرایشگاه استیل ضد زنگ با آینه
صندلی های آرایشگری با کیفیت بالا سرمایه گذاری بلندمدتی برای راحتی مشتری و تصویر برند شماست

کلاسیک و قدیمی
یک آرایشگاه سنتی یا قدیمی با تزئینات دانه چوب و ایستگاه های آرایشگاه با طراحی کلاسیک را تصور کنید. در حالی که این زیبایی کلاسیک ادای احترام به آرایشگاه‌های قدیمی‌تر است، راه‌های مختلفی برای ارتقای زیبایی با اضافه کردن لهجه‌هایی مانند کف‌های شطرنجی یا یک میله آرایشگاه جدید وجود دارد. تجهیزات آرایشگاه Minerva Beauty که با چوب اصلاح شده ساخته شده اند، گزینه های سازگار با محیط زیست زیادی دارند که برای دکوراسیون داخلی آرایشگاه کلاسیک یا قدیمی ایده آل هستند.

صنعتی
آرایشگاه‌هایی که در اتاق‌های زیر شیروانی با لوله‌های اکسپوز قرار گرفته‌اند که به روکش‌های فولادی زنگ نزن در اولویت هستند، حسی مردانه و صنعتی دارند. سبک صنعتی یک زیبایی شناسی محبوب برای آرایشگاه ها است. شما می توانید با خرید آینه های آرایشگری که ظاهری صنعتی یا بازسازی شده دارند و سایر تجهیزات آرایشگاه استیل ضد زنگ، این سبک را به آرایشگاه خود ترجمه کنید.

مدرن
آرایشگاه های مدرن رنگ های تند و با طراوت را با خطوط تمیز و مبلمان شیک در اولویت قرار می دهند. هنگامی که برای بهترین صندلی های آرایشگری خریداری می کنید، می خواهید مطمئن شوید که آرایشگاه خود را با قطعات مدرن و تمیزی که همیشگی هستند پر می کنید. مغازه های مدرن نیز اصول طراحی مینیمالیستی را در اولویت قرار می دهند.

آیا زیبایی شناسی را می بینید که با ظاهر و احساسی که می خواهید به آرایشگاه خود بیاورید مطابقت داشته باشد؟ همچنین می‌توانید هر ظاهری را به گونه‌ای تطبیق دهید که برای شما، افراد و کسب‌وکارتان منحصر به فرد باشد.

برندسازی را با طراحی آرایشگاه خود هماهنگ کنید
ممکن است برند آرایشگاه شما به همراه طراحی مغازه شما نیاز به بازسازی داشته باشد. این دو باید به طور یکپارچه با هم ترکیب شوند زیرا طراحی فروشگاه شما باید از برند و لوگوی شما یادداشت کند. همانطور که آرایشگاه خود را طراحی یا طراحی مجدد می کنید، مطمئن شوید که برند خود را در سراسر فضا تقویت می کنید. چه با یک لوگوی بزرگ بالای میز پذیرایی یا با نقاشی های دیواری و برگردان های رنگارنگ، برند آرایشگاه شما باید ثابت و آشکار باشد.

از دکور با دقت استفاده کنید تا به فضای داخلی آرایشگاه خود ظاهری منحصر به فرد ببخشید

از دکور استفاده کنید تا به آرایشگاه خود شخصیت بدهید
آیا کنجکاو هستید که چگونه آرایشگاه خود را تزئین کنید؟ اگر می‌خواهید طراحی منسجمی داشته باشید که با زیبایی‌شناسی شما هماهنگ باشد و برای مشتریان و مردم شما جذاب باشد، توصیه‌هایی در مورد اینکه کدام دکوراسیون را در اولویت قرار دهید، داریم. ما به شدت پیشنهاد می کنیم پس از تعیین زیبایی آرایشگاه و طرح رنگی خود، یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید، که به شما کمک می کند تا جهتی را که باید دکورتان باید در آن حرکت کند را شناسایی کنید.

چگونه برای بازسازی آرایشگاه خود برنامه ریزی کنیم
چه فضای جدیدی خریداری کرده باشید و چه قصد دارید آرایشگاه فعلی خود را بازسازی کنید، بازسازی می تواند در ایجاد بهترین فضا برای مشتریان و افراد شما مفید باشد. با این حال، بازسازی کامل ممکن است برای هر مغازه ای ضروری نباشد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا نیاز به بازسازی دارید یا خیر

تجهیزات فرسوده، نامتناسب یا قدیمی را جایگزین کنید تا تصویری حرفه ای ایجاد کنید

فضای پذیرش و انتظار را با در نظر گرفتن مشتریان طراحی کنید
با اتاق انتظار و بخش پذیرش، شما این فرصت را دارید که به مشتریان خود احساس راحتی و استقبال کنید. پذیرایی اولین و آخرین مکانی است که بر بازدیدکنندگان تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که این قسمت تنگ یا به هم ریخته نباشد. این نیز بخشی از فروشگاه شما است که در آن هنگام طراحی باید شخصیت را در اولویت قرار دهید. فضا را با آثار هنری تزیین کنید که با زیبایی، مبلمان راحت و شیک مغازه شما، محصولات خرده فروشی و یک میز پذیرایی دلپذیر مطابقت دارد. اگر اتاق دارید، اضافه کردن یک ایستگاه نوشیدنی، قفسه کت، سبد زباله و برخی کتاب‌ها یا مجلات رایج، راه‌های عالی برای کمک به مهمانان در مستقر شدن و استراحت در حالی است که منتظر قرار ملاقات هستند.

نما را فراموش نکنید
ظاهر و ظاهر بیرونی آرایشگاه شما به همان اندازه مهم است. با این اوصاف، آیا مغازه شما می تواند از تابلوهای جدید یا یک لایه رنگ تازه استفاده کند؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید روی طراحی نما تمرکز کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای بیرون از مغازه خود اولویت بندی کنید.

نمای بیرونی را با رنگی جدید و پررنگ دوباره رنگ آمیزی کنید.
تابلوهای آرایشگاه خود را بازسازی کنید.
نمای بیرونی را با صندلی، میز، گیاهان و غیره تزئین کنید.
پنجره ها یا درهای فرسوده را تعویض کنید.
تابلوهایی را که تبلیغات، ساعات کار و خدمات شما را به نمایش می گذارد، قطع کنید.
برای بهبود دید و امنیت، نور کافی در فضای باز نصب کنید.
یک تشک خوشامدگویی بزرگ را بیرون از در قرار دهید تا ورودی جذاب‌تر شود.
اگر در نمای بیرونی آرایشگاه خود تغییراتی ایجاد کردید، قوانین طراحی تجاری شهر و منطقه منطقه بندی محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کسب و کار شما مطابقت دارد.

چک لیست برنامه ریزی هزینه برای موارد مهم بودجه طراحی آرایشگاه
ایجاد بودجه طراحی زودتر از موعد به شما کمک می کند اولویت ها را شناسایی کرده و به اهداف سود خود پایبند باشید

یک بودجه برای طراحی ایجاد کنید
بعد از اینکه تمام نیازهای طراحی خود را در نظر گرفتید، وقت آن است که بودجه ایجاد کنید. البته، طراحی مجدد آرایشگاه شما می‌تواند گران باشد، اما اگر بودجه کاملی ایجاد کنید که فضایی برای انعطاف‌پذیری داشته باشد، می‌توانید به هر چیزی که می‌خواهید به خوبی در حد توان خود برسید. در اینجا چند مورد مهم بودجه وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی هزینه های خود لحاظ کنید:

مقدار پولی که با خرج کردن آن احساس راحتی می کنید
هزینه رنگ و خدمات نقاشی
هزینه های روشنایی
هزینه های دکور
هزینه خرید لوازم و تجهیزات آرایشگری
بازسازی های بیرونی
تعمیر یا تعویض کفپوش
هزینه های لوله کشی (در صورت اضافه کردن یا جابجایی سیستم های شامپوی لوله کشی شده یا سینک های آرایشگر)
ارتقاء مبلمان آرایشگاهی
این است همچنین مهم است که در مورد زمان‌بندی فکر کنید: چه زمانی بازسازی‌ها انجام می‌شود، و اگر همه کارها خارج از ساعات کاری انجام نشوند، چه مدت احساس راحتی می‌کنید که کسب و کار خود را ببندید؟