اگرچه هر فروشگاه خرده‌فروشی متفاوت است، اما همه آنها یک هدف و تنها یک هدف دارند: جذب مشتریان و تحت تأثیر قرار دادن آنها. خرده فروشان همه چیز را امتحان کرده اند، از پخش موسیقی گرفته تا پر کردن فروشگاه های خود با رایحه های جذاب.

ما چند تکنیک طراحی خرده فروشی را بررسی می کنیم که هر محیط خرده فروشی را متحول می کند. اما قبل از آن، چرا برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام نمی کنید؟

  1. تجارت بصری چشم نواز
    هرگز نباید قدرت طراحی پنجره خرده فروشی را دست کم گرفت. یک قطعه قابل توجه از تجارت بصری توجه خریداران را به خود جلب می کند. نمایشگرهای پنجره معمولاً اولین نقطه تماس بصری مشتری با یک فروشگاه است و اغلب می تواند تفاوت بین مشتری باشد که برای دیدن موارد بیشتر وارد می شود یا فقط در حال قدم زدن در کنار آن است.

به هر حال، ویترین مغازه ها چشم یک خرده فروشی یا مغازه است. آنها باید داستانی را تعریف کنند که سپس به فضای فیزیکی منتقل شود. ترفند این است که تفاسیر خلاقانه را بررسی کنید، در حالی که همیشه محصول را در قلب صفحه نمایش قرار دهید. این باید در حین برقراری ارتباط با یک پیام و گفتن یک داستان توجه را جلب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بهترین استفاده از تجارت بصری برای به حداکثر رساندن فروش خود، مقاله ما را در مورد اصول تجارت بصری بخوانید.

  1. سرعت سفر مشتری را در فروشگاه کاهش دهید
    مصرف کنندگان مدرن به شدت مشغول هستند و تمایل به خرید عجله دارند. کار طراحی داخلی خرده‌فروشی این است که سرعت این سفر را کاهش دهد و زمان اقامت در فروشگاه را افزایش دهد و مشتریان را تشویق کند تا سرعت خود را کاهش دهند، مرور کنند و به طور بالقوه چیز جدیدی کشف کنند.

تشویق به این نوع رفتار خرید از چیدمان فروشگاه شما شروع می شود و تا ایجاد یک تجربه همه جانبه ادامه می یابد. چیدمان فروشگاه شما نحوه و مکان نمایش محصولات و مسیری که مشتریان در فروشگاه شما طی می کنند را تعیین می کند. در طراحی فروشگاه‌های خرده‌فروشی، طرح‌بندی‌های شبکه‌ای، طرح‌بندی‌های شاه ماهی، طرح‌بندی حلقه‌ای یا جریان آزاد وجود دارد. چیدمان حلقه به ویژه برای ایجاد مسیری برای مشتریان در فروشگاه شما مؤثر است.

همچنین باید یک نمایشگر بزرگ و چشم نواز در ورودی فروشگاه قرار دهید. مشتریان خیلی سریع تصمیم می گیرند که آیا آنچه را که می بینند دوست دارند یا خیر، و قرار دادن محصولات کلیدی در جلوی فروشگاه می تواند به آنها در تصمیم گیری کمک کند. با توقف مشتری در ورودی فروشگاه، خرده فروشان می توانند آنها را تشویق کنند که بیشتر به داخل فضا سفر کنند.

  1. مسیر مشتری را در اطراف فروشگاه مشخص کنید
    به طور مشابه، خرده فروشان مسیری را که می خواهند مشتریان در اطراف فروشگاه خود طی کنند، می دانند. آنها ایده روشنی از این دارند که کدام محصولات باید به کجا و چگونه منجر شوند که مشتریان در نهایت به پایان برسند. فروشگاه ها باید این سفر را به وضوح برای خریداران آشکار کنند.

ممکن است شنیده باشید که خرده‌فروشان مواد غذایی به‌طور استراتژیک مایحتاج‌هایی مانند تخم‌مرغ و شیر را در پشت فروشگاه قرار می‌دهند، به این معنی که مشتری باید برای رسیدن به آن کالاهای دیگر را طی کند و احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفتن محصولات دیگر قرار می‌گیرد. فروشگاه‌های بزرگ نیز از این استراتژی استفاده می‌کنند و بخش بچه‌ها را در بالاترین طبقه قرار می‌دهند تا والدین مجبور شوند راه خود را از طریق بخش‌های دیگر طی کنند، بنابراین احتمال خرید اضافی افزایش می‌یابد.

برخی از خرده فروشان در راهنمایی موثر مصرف کنندگان در اطراف فروشگاه شکست می خورند. آنها را به سمت راهروها هدایت کنید بدون اینکه فکر کنید آنها را به کجا می برد. در عوض، برندها باید مشتریان را در مسیری هدایت کنند که زمان ماندگاری را افزایش داده و فروش را افزایش دهد. به نحوه انجام این کار در فروشگاه PUMA X Man City نگاهی بیندازید.

  1. مشتریان را به سمت راست فروشگاه هدایت کنید
    تحقیقات در مورد طراحی داخلی خرده فروشی نشان داده است که مشتریان به طور طبیعی هنگام ورود به یک فضای خرده فروشی به سمت راست منحرف می شوند. با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جهان راست دست هستند، این کاملا منطقی است. می‌توان فرض کرد که اکثریت جمعیت در سمت راست خود قوی‌تر هستند، عموماً با دست خود دراز می‌کنند و مهم‌تر از همه، تمایل دارند به سمت راست هر فضایی کشیده شوند.

برای استفاده از این امر، خرده فروشان باید تابلوهای بصری و نمایشگرهای نقطه فروش را در سمت راست فروشگاه قرار دهند. سپس به طور طبیعی مشتریان را در خلاف جهت عقربه های ساعت در اطراف فضایی که نشان داده شده است مسیر ترجیحی است هدایت می کند. با در نظر گرفتن این موضوع در مسیری که قبلاً توضیح داده شد، برندها می توانند فضای خرده فروشی خود را تغییر دهند و فروش خود را افزایش دهند.

  1. با طراحی فروشگاه جسور، خلاق و نوآور باشید
    با افزایش تعداد خریدارانی که برای خرید محصولات به تجارت الکترونیک روی می آورند، برای برندها اهمیت بیشتری دارد که فضاهای خرده فروشی خود را فریبنده کنند.
  2. و تعاملی تمرکز بر آن تجربه فیزیکی که تجارت الکترونیک فاقد آن است، کلید مشغول نگه داشتن فروشگاه ها است. فضای فیزیکی می‌تواند کوچک‌تر باشد و سطوح موجودی می‌تواند پایین‌تر باشد، اما تجربه واقعی باید تحریک‌کننده‌تر باشد. یکی از راه های انجام این کار تمرکز بر طراحی داخلی خرده فروشی است. این به برندها این فرصت را می دهد تا با فضاهای خود جسورانه عمل کنند و مشتریان را به روشی کاملاً جدید جذب کنند.
  3. فروشگاه پرچمدار اسپارک، نیومارکت، نیوزلند
  4. از طریق انتخاب های رنگی هوشمندانه، تابلوهای جسورانه و طرح های نوآورانه، فروشگاه ها این پتانسیل را دارند که محیطی فراگیر ایجاد کنند که حمایت از برند را تقویت کرده و مشتریان را به فروشگاه باز می گرداند. فروشگاه ویترین نهایی است و نقطه تماس فیزیکی بین برند و مشتری است. ایجاد فضایی جذاب که در آن مشتری بتواند کاملاً در برند غوطه ور شود، واقعاً آن را زنده می کند و آنها را به یک حامی واقعی برند تبدیل می کند.
  5. طراحی و چیدمان فروشگاه را هوادهی کنید
    در حالی که طراحی داخلی مبتکرانه و خلاقانه می تواند تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است که خرده فروشان به مصرف کنندگان خود فضای تنفسی بدهند. محیط های خرده فروشی شلوغ و شلوغ می تواند این تصور را ایجاد کند که محصولات از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. در عوض، وجود شکاف‌هایی در طراحی فروشگاه ضروری است تا فضایی برای فکر کردن و حرکت آزادانه‌تر به مشتریان فراهم شود.
  6. همکاری ما با SEAT به شکل درخت زیتون در مرکز فروشگاه مفهومی خرده‌فروشی در Westfield به موفقیت رسید و مشتریان خسته را دعوت کرد تا زیر شاخه‌های آن بنشینند.
  7. از هر فضای مغازه بیشترین استفاده را ببرید
    برای برندهایی که به دنبال ورود به یک بازار جدید یا تقویت نمایه خود هستند، اغلب ترجیح داده می شود که یک امتیاز خرده فروشی یا فروشگاه پاپ آپ باز کنند. اما صرفاً به دلیل وجود محدودیت ها، به این معنی نیست که طراحی فروشگاه باید آسیب ببیند.
  8. در واقع، طراحی این فضاهای خرده فروشی کوچکتر و موقتی باید حتی بیشتر چشم نواز باشد. اصول یکسان باقی می‌ماند، اما خرده‌فروشان باید یاد بگیرند که با پیشنهاد خود سازگار شوند. مشتریان انتظار تجربه در این فضاها را خواهند داشت و طراحی داخلی خرده فروشی باید این را منعکس کند. پاپ آپ فیلیپس ما در اوترخت نمونه فوق العاده ای از نحوه استفاده از فضای کوچکتر به نفع خود است.
  9. به آخرین پروژه های ما نگاهی بیندازید تا دریابید که چگونه از این طراحی داخلی فروشگاه های خرده فروشی برای کمک به مشتریان خود برای به حداکثر رساندن فروش خود استفاده کرده ایم. ما همچنین مفتخریم که در آژانس‌های دیجیتال برتر DesignRush گنجانده شده‌ایم، بنابراین اگر به دنبال طراحی دیجیتالی هستید، با تیم ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم، صحبت کنید.